دوشنبه ۱۰ مهر ۰۲

telegramx

آخرين و جديدترين اخبار تكنولوژي و IT و اينترنت

نرم افزار تلگرام X را نصب نكنيد!!!

مدتي بود كه خبرهايي از ساخت يك اپليكيشن جديد توسط تلگرام در حوزه پيام رساني به گوش مي‌رسيد و كاربران اشتياق زيادي براي آن داشتند. تلگرام ايكس اپليكيشن جديد طراحي شده توسط اين كمپاني بوده كه به تازگي براي كاربران تلفن‌هاي هوشمند در دسترس قرار گرفته است.

 تعمير كامپيوتر در محل اصفهان

 

بر اساس اطلاعات منتشر شده در گذشته، تلگرام X قرار بود با نام Challegram معرفي گردد كه اين اتفاق نيفتاد و تنها با اضافه شدن حرف X به كلمه تلگرام، نام اين اپ انتخاب شد.

 

تلگرام ايكس در واقع همان تلگرام معمولي با قابليت‌هاي پايه پيام رساني در كنار يكسري ويژگي‌هاي جديد بوده كه در نسخه معمولي به آن‌ها دسترسي نداشتيم (تلگرام X با تلگرام اصلي چه تفاوتي دارد؟). اين ويژگي‌هاي جديد و تفاوت‌هاي ايجاد شده شايد دلايلي باشند براي اينكه بخواهيد به طور كل از تلگرام معمولي خداحافظي كنيد و به تلگرام X كوچ كنيد.

 

اما در اين مطلب مي‌خواهيم با ذكر چند دليل به شما بگوييم كه نبايد از تلگرام X به‌جاي تلگرام معمولي، حداقل در حال حاضر، استفاده كنيد. همراه ما باشيد.

 

وضعيت امنيتي نامشخص

تلگرام X يك پروژه امتحاني از تلگرام است و چندين بار هم توسط كمپاني تلگرام اين موضوع تاكيد شده كه اين اپ در مرحله آزمايشي خود قرار دارد. با اين كه هر دو اپليكيشن از يك سرويس مشترك استفاده مي‌كنند و تلگرام هم هميشه در زمينه امنيت بسيار دقيق عمل كرده، اما هنوز براي اين كه به يك باره تمامي اطلاعات‌تان را در اختيار تلگرام ايكس قرار دهيد، شايد كمي زود باشد.

 

كافي است يك باگ امنيتي كوچك در اين برنامه كه همچنان در حالت آزمايشي است يافت شود و شما را با مشكلات محفاظتي مختلف رو به رو كند. بهتر است حداقل تا زماني كه پسوند “آزمايشي” از كنار نام اين برنامه حذف نشده، حداقل با حساب كاربري اصلي خود از تلگرام X استفاده نكنيد.

 تعمير كامپيوتر در محل اصفهان

عدم پشتيباني از تم

با وجود تمامي قابليت‌هاي كاربردي جديدي كه به تلگرام X افزوده شده، يكي از ويژگي‌هاي محبوب و كاربردي در آن يافت نمي‌شود. در تلگرام X منوي تم وجود دارد و مي‌توانيد ظاهر برنامه را تغيير دهيد، اما اين تغيير ظاهر تنها توسط سه تمي كه از پيش تعيين شده، قابل انجام است.

 

شما نمي‌توانيد از فايل‌هاي تم ساخته شده براي تلگرام در اين اپ استفاده كنيد و همچنين بخشي هم براي ويرايش دستي تم برنامه در منوهاي مختلف وجود ندارد. در تلگرام ايكس برخلاف تلگرام معمولي، دست كاربر آن‌چنان براي شخصي‌سازي‌هاي ظاهري توسط تم باز نيست.

 

سردرگرمي در رابط كاربري

شايد يكي از دلايلي كه تلگرام توانست به چنين محبوبيتي در ميان كاربران مختلف دست پيدا كند، رابط كاربري ساده و در عين حال حرفه‌اي آن بود. تلگرام X از نظر ظاهري تقريبا شبيه به تلگرام معمولي است؛ اما در برخي منوها شاهد يكسري تغييرات نه چندان ضروري هستيم. اين تغييرات براي كاربراني كه از تلگرام به تلگرام ايكس كوچ كرده‌اند كمي گمراه كننده است.

 

براي مثال براي فعال كردن قفل تلگرام و بازگشايي آن توسط حسگر اثر انگشت، تنها كافي بود تا از طريق منوي تنظيمات، Pass Code را تعيين كنيد و برنامه خودش به صورت خودكار از اثر انگشت ثبتي شما در گوشي، براي بازگشايي كمك مي‌گرفت؛ اما اكنون با فعال سازي Pass Code، خبري از فعال سازي حفاظت با اثر انگشت نبوده و كاربر بايد خودش اين بخش را فعال كند. جابجا شدن و يا حتي حذف برخي منوها، حذف شدن دكمه Mute چنل‌ها از بخش پاييني رابط و بسياري ديگر از اين‌ها، مواردي هستند كه تا زماني كه به آن‌ها عادت كنيد، شما را سردرگرم مي‌كنند.

 تعمير كامپيوتر در محل اصفهان

 

عدم پشتيباني از افزودن چند اكانت

تلگرام در جديدترين آپديت خودش قابليتي را به اين اپليكيشن افزود تا كاربران بتوانند چند اكانت با شماره‌هاي مختلف را در اپ داشته باشند و به صورت همزمان به كنترل آن‌ها بپردازند. در تلگرام X بخش افزودن چند اكانت به برنامه وجود نداشته و شما نمي‌توانيد از اين ويژگي در اين برنامه استفاده كنيد. بنابراين اگر از كاربراني هستيد كه چندين حساب كاربري در تلگرام داريد، بهتر است فعلا سراغ تلگرام ايكس نرويد.

ناپايداري احتمالي تلگرام ايكس

همان طور كه گفته شد، تلگرام X در حال حاضر در مرحله آزمايشي است و امكان اين وجود دارد كه در بخش‌هاي مختلف آن شاهد مشكلات و باگ‌هاي مختلف باشيم. با توجه به اين موارد نمي‌توان به صورت كامل به پايداري دا‌يم اين اپليكيشن پيام رسان اعتماد كرد. شايد تا چند روز آينده ديگر اثري از تلگرام X نباشد، شايد هم برعكس، تلگرام اصلي جاي خودش را به اين اپ بدهد و شاهد ادغام اين دو با هم باشيم.

 

تلگرام X با وجود قابليت‌هاي فراوان و سرعتي بالاتر، مشكلاتي هم دارد كه با وجود آزمايشي بودنش، قابل توجيه است. بهتر است فعلا اگر هم مي‌خواهيد از تلگرام X استفاده كنيد، آن را تنها براي آشنايي با رابط كاربري و ويژگي‌هايش نصب كنيد و تا زمان نهايي شدن نسخه آن، از تلگرام اصلي براي فعاليت‌هاي اصلي خود در زمينه ارسال پيام و كنترل اكانت خود بهره ببريد.